Я - педагог і особистість
У кожної людини на певному етапі життя виникає питання: «Ким же мені
бути?». Серцем я відчувала, що моє покликання – вчити дітей. Ця професія важка,
натхненна і вимагає щоденної клопіткої праці.
Бути вчителем в наш час
– не завжди вдячна робота. І багато молоді залишають школу, і шукають «кращої»
долі. Залишається тільки той, хто відчуває душею дітей, їх прагнення,
мріє допомогти їм в житті. Це дуже тернистий шлях, на якому зустрічається
багато перешкод, труднощів.
Щодня, приходячи до школи, ми бачимо ці
допитливі і життєрадісні оченята дітлахів…Яка ж це радість відчувати їх
посмішки! Спілкування з дітьми дає мені силу і радість життя. Увесь час
пам’ятаю, що повинна бути для учнів зразком у всьому, і тому постійно тримаю
руку на пульсі сучасності. Звичайно, це нелегко!
Моя робота визначає всю мою сутність і все
моє життя. Це зовсім інший вимір часу – навчальними роками, семестрами, уроками,
перервами, – і так уже восьмий рік... «Школа — виноградник, де вчитель
покликаний діяти виконавчо і плідно. Ці і подібні думки, які завжди близькі
вчителеві і постійно витають перед його розумовим зором, підтримують у ньому
веселість і бадьорість, зберігають йому мужність і спокій, якщо випали йому на
долю невдячність і невизнання. Без таких думок, безсумнівно, не може бути
постійно щасливого шкільного вчителя», писав А. Дістервег.
Всі ці роки - це роки пошуків, роздумів,
розчарувань, коливань, відкриттів, які перевернули все моє життя.
Сьогодні, упевнено ступаючи на дорогу педагогічного пошуку,
розумію, що потрібно багато ще зробити. Потрібно багато що знати в педагогіці,
треба освоювати нові програми, вивчати нові техніки та методи, енциклопедії, довідники. У різноманітності точок зору, позицій, підходів
важливо вибрати потрібне для себе, вибрати власну позицію. І я вчуся. Вчуся
весь час і розумію, що вчительська праця дуже цінна, клопітка, виснажлива. Професія
вчителя вічна, її ніхто не зможе замінити. Адже, саме вчитель сіє те перше
зернятко знань в дитину, яка в майбутньому стане Людиною. Він буде завжди
пам’ятати того, хто посіяв ці зернятка знань в його душі і свідомості.
Кожен вчитель шукає сьогодні такі стежки
до душ дітей, щоб завоювати у них довіру і викликати інтерес до знань, потребу
виховати у собі найкращі людські риси.
Я – Учитель і я
цим пишаюсь.
Опис досвіду роботи
вчителя англійської мови Лебедюк
Ольги Юріївни
Темпи розвитку сучасного суспільства
вимагають майже миттєвої адаптації до змін, що відбуваються у нашій державі та
в світі. Одним з пріоритетних завдань сучасної освіти є формування філософії
сучасного європейця, здатного до постійної самоосвіти, «навчання упродовж
життя». Крім того, стає дедалі важливіше навчити дитину орієнтуватися, не
розгубитися в неосяжному інформаційному просторі, оцінювати і аналізувати
інформаційний потік, ставити перед собою реальні цілі і задачі й шукати шляхи
їх вирішення. У зв`язку з цим проблемою, над якою працюю, я обрала: "Практичне
застосування
інформаційно-комунікаційних технологій на уроках англійської мови".
Актуальність теми зумовлена необхідністю підвищення
ефективності навчання, як передумови для формування активної творчої
особистості здатної орієнтуватися у сучасному інформаційному просторі,
здійснювати самоосвітню діяльність, гідно презентувати результати своєї праці,
формувати, висловлювати й аргументувати власну думку іноземною мовою.
Можна
багато дискутувати з приводу ефективності та доцільності використання
інформаційних технологій на уроках, але не використовувати їх було б
безглуздям. Можливості сучасного уроку й системи освіти взагалі значно
розширюються завдяки використанню мультимедійних, інтерактивних технологій,
Інтернету. Сьогодні перед педагогами стоїть важливе завдання – виховати та
підготувати молодь, спроможну активно увийти в якісно новий етап розвитку
сучасного суспільства, пов’язаний з інформацією. Ні для кого не є новиною, що
дитина опановує комп’ютер раніше, ніж навчається грамотно писати та читати.
Згідно з сучасною концепцією навчання, дедалі більше уваги надається
оптимізації та індивідуалізації шкільної освіти.
Мета моєї професійної
діяльності є цілісний розвиток особистості учня, його духовних, емоційних,
естетичних і творчих задатків, формування не лише інтелектуальних здібностей,
але й навичок та умінь користуватися мовою як засобом спілкування, прагнення до
самоосвіти і самовдосконалення.
Досягнення мети передбачає вирішення таких завдань:
- визначення ролі інформаційно-комунікаційних
технологій у розвитку комунікативної компетенції, соціокультурних і соціолінгвістичних
знань, умінь та навичок;
- пошук та використання інноваційних
технологій, форм і прийомів, які б найефективніше залучали учнів до
пошукової та творчої діяльності;
- залучення учнів до проектної, пошукової,
самостійної діяльності завдяки використанню інформаційно-комунікаційних
технологій;
- забезпечення прозорості навчального процесу
за допомогою застосування засобів синхронної комунікації під час уроків.
Під час розв’язання поставлених завдань я використовувала
такі методи дослідження:
- аналіз навчального плану, чинної програми з англійської мови; загальноосвітньої школи та школи з поглибленим вивченням англійської мови;
- опрацювання літератури про вивчення та методи впровадження ІКТ у навчальний процес;
- аналіз та узагальнення досвіду використання ІКТ на уроках англійської мови;
- аналіз результатів виконання, взаємооцінки та презентації проектних робіт учнів у вигляді презентацій PowerPoint
- аналіз результатів учнів після уроків, проведених з використанням сайтуhttp://lingualeo.com
- організація навчання за допомогою програмного продукту, який йде у комплекті з підручником Oxford University Press «Solutions Intermediate» та визначення результатів цього навчання.
Отже, я вважаю доцільним використовувати інформаційно-комунікаційні
технології на будь-якому етапі уроку, на різних етапах вивчення теми. Це сприяє
розвитку усного мовлення, читання, аудіювання, а також засвоєнню граматичних
структур, фонетичних явищ, активізації лексичних одиниць тощо. Так, починаючи
урок або нову тему, часто мотивую пізнавальну діяльність учнів, пропонуючи їм
переглянути відеоряд, слайд-шоу або прослухати аудіозапис. Для фонетичної та
лінгвістичної зарядки я добираю або сама складаю віршики, лічилочки, пов’язані
з тематичним матеріалом, ілюструю їх.
Основна частина уроку також супроводжується відеосюжетами,
аудіозаписами, фотодокументами, таблицями, схемами, презентується у вигляді
слайдів. Мультимедійні технології дозволяють подати учням набагато більше
інформації, ніж на традиційному уроці. Завдяки впровадженню
інформаційно-комунікаційних технологій я маю змогу урізноманітнювати форми
подання матеріалу та типи навчальних завдань, вправи, тести. Широко
використовую індивідуальні картки, ілюстровані завдання. Урок узагальнення
знань я проводжу у вигляді вікторини, яку візуалізую за допомогою презентації. До деяких уроків готую мультимедійний супровід,
розрахований на тематичний модуль. На кожному з уроків тематичного блоку учні
повторюють матеріал попередніх слайдів і знайомляться з новою інформацією, що
розміщена на наступних слайдах. Таким чином, реалізується принцип
послідовності, наочності, повторення, міцного оволодіння знаннями і навичками.
Таке оформлення уроків передбачає інтригу, учням цікаво, що вони побачать на
наступних сторінках. Отже, підготовка і використання мультимедійного супроводу
у формі тематичних блоків посилює мотивацію навчання і, звичайно, допомагає
вчителю, оскільки слугує своєрідною формою опорного конспекту. Проте, я
намагаюся стежити за тим, щоб уроки не були переобтяжені використанням
інформаційно-комунікаційних технологій, часто змінюю види і форми роботи на
уроці. Використовую традиційні методики і прийоми навчання: вправи, спілкування
з учителем, робота в групах, виконання індивідуальних завдань, дидактичні ігри
тощо. Хоча також проводжу і уроки на яких учні працюють лише за допомогою
ІКТ. Це уроки на сайті http://lingualeo.com.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій
дає мені змогу проводити як звичайні, так і нестандартні
уроки. Характерною рисою моїх уроків є використання інтерактивних
прийомів, форм навчальної діяльності учнів. Координую взаємодію учнів між
собою, поставивши перед ними завдання спільно розв'язувати проблему на основі
аналізу обставин і відповідної ситуації. Ці прийоми значно підвищують
самостійність роботи школярів, активізують їхню розумову і пізнавальну
діяльність.
З метою формування комунікативної компетентності на уроках організовую диспути, створюю проблемні ситуації, пропоную творчі завдання. Наприклад, прошу висловити власну думку про пісню, фільм, вірш. Практикую завдання: «Прочитайте коментарі до відеофрагменту, який ви щойно переглянули, і висловіть власну думку щодо побаченого».
З метою формування комунікативної компетентності на уроках організовую диспути, створюю проблемні ситуації, пропоную творчі завдання. Наприклад, прошу висловити власну думку про пісню, фільм, вірш. Практикую завдання: «Прочитайте коментарі до відеофрагменту, який ви щойно переглянули, і висловіть власну думку щодо побаченого».
Постійно працюю над підвищенням фахового рівня,
педагогічної майстерності. Для цього користусь сайтами: http://www.alison.com , http://businessenglishpod.com , http://ukcatalogue.oup.com(Oxford University Press), http://puzzle-english.com та
іншими. Використовую набуті знання у своїй педагогічній практиці, а саме:
проводжу дистанційні консультації, , створюю презентації для подання нового
матеріалу та перевірки опрацьованих учнями проектних робіт, веду власний блог,
як засіб подання та розповсюдження нового матеріалу (адреса блогу: http://olhalebedyuk.blogspot.com/).
Немає коментарів:
Дописати коментар